viernes, 12 de diciembre de 2014

Tema 6: Escola, Família i TIC's

Bon dia a tots!

Pareix mentida, però el curs acaba. Fins ara hem parlat de moltíssimes coses com ara el canvi de la societat gràcies a les Tic o bé la importància d’aquestes. Però ens quedem a mitges si no fem un petit anàlisi sobre les famílies. Què en pensen elles sobre les noves tecnologies a les aules? Fan ells un bon un de la tecnologia a casa?


Bé com a mestres, és essencial mantenir una relació propera amb la família dels nostres alumnes. Hem d’intentar que ells confiïn en nosaltres i en la nostra metodologia. Però això es complica amb les Tic’s, ja que, igual que molt de mestres estan en discòrdia amb la tecnologia, són molts els pares que encara no coneixen les possibilitats que aquestes poden oferir (d’això ja vàrem parlar al primer tema amb la bretxa digital.). El cas és, que així com en la societat del segle XXI existeixen diferents tipus de famílies, les relacions que aquestes mantenen amb la tecnologia també son diverses. Ho explicaré a continuació amb el següent esquema:



Per tant des de l'encolla hem d'aconseguir que les families es familiaritzin amb les tecnologies per tal de treure aquesta por que senten a lo nou. Com ho podríem fer? Per una banda, el que primer s’ahuria de fer seria atendre a les famílies per sebre quina es la seva valoració sobre les Tic i tenir en compte els diferent nivells que existeixen

A partir d'aquí i mitjançant cursos bàsics, així ells podran ajudar als seus fills a casa. De igual manera també podrien fer cursos a l’escola on els nens son els mestres dels pares.

Està clar que el mestre del segle XXI no només ha d’entendre i centrar-se en els infants si no que ha de comprendre als pares i ajudar-los a avançar.

Crec que això seria possible gràcies a les ganes i els esforços dels mestres, però considero una gran dificultat i és la llei (de la que vam parlat al tema 4) que no deixen mobilitat als mestres ni a l’educació per poder portar els seus somnis a terme.

Bones Festes!!
Fins aviat

No hay comentarios:

Publicar un comentario