domingo, 7 de diciembre de 2014

Tema 5: Les TIC a l'aula d'Educació Infantil. Metodologia.

Bon dia a tots!

En les ultimes entrades hem estat parlant de la importància a les tic a l’aula, però, quina és la situació actual? Fins ara les hem estat utilitzant com a recurs lúdic i puntual, i per tant, de manera inconnexa o aïllada de les programacions o contingut de l’aula. Sabem que no és fàcil ja que aquest recurs provoca molts canvis quant a espais, horaris agrupaments, així com la tasca del professorat, però si d’alguna cosa ens hem adonat durant aquest curs és que ens ofereixen la possibilitat de fer el temari d’una manera força interessant, motivant a l’alumnat i donant importància al alumne.



No obstant això ens donen moltíssimes possibilitats, algunes de les quals ja coneixia com ara el Word, el internet, Power Point, blocs... Però una de les coses que no coneixia fins ara era la cacera del tresor:



Es tracta com un projecte, o jo li veig aquesta aparença, però totalment multimèdia.  Com en els projectes de treball els alumnes elegeixen el tema i els objectius a assolir i a partir d’aquí es fan unes preguntes que es convertiran en el contingut a desenvolupar.  Ara pensarem que si un projecte de treball ja és difícil de dur a terme i poques escoles ho fan correctament, com ho fem amb ordinadors, ipads o altres plataformes a l’abast de les escoles i els nens? Dons no patiu, perquè algunes de les seves característiques son la facilitat d’us o l’adaptabilitat tant en temes, com en grups de treballs.

Per altra banda, també sabem que hem de tenir molt en compte al professorat. L’altre dia, Jordi Adell va venir a fer una conferència a Eivissa i ens va explicar que les TIC ens poden servir per anar cap enredera,  seguir fent el mateix però amb un altre plataforma, o bé per avançar. Però, aquest últim requereix un procés complex de reflexió pedagògica per fer un bon us de les TIC. És aquí on neix ACOT (Apple Clasroom Of Tomorrow), el qual està molt ben explicat a l’esquema següent:



Per últim, parlaré del que ha de tenir en compte el mestre, ja que aquest, fins ara  havia de ser capaç d’integrar el contingut i la pedagogia, però avui en dia també ha de tenir en compte l’ús de la tecnologia. Penso que aquesta pagina: http://www.tpack.org/, (que ja hem visualitzat a classe) fa més fàcil el que vull explicar gràcies a la següent imatge:




El TPCK és la clau, ens parla de que el bon mestre ha d’utilitzar les eines de manera pedagògica per explicar el contingut. Però de manera equilibrada, no com es feia antigament que per exemple en infantil es tenia més en compta la pedagogia oblidant-se del contingut o com en secundaria que només es tenia en compte el contingut. Ara a més a més hem de reforçar-nos (i això es positiu) amb les eines tecnològiques.  


REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES

No hay comentarios:

Publicar un comentario